8 Ekim 2008 Çarşamba


Eveeet arkadaşlar, şimdi resmi görünce eminim "bayram bitti, bu ne baklavası" diyeceksiniz. Bu benim bayramda yaptığım ama ancak fotoğrafını bloga ekleyebildiğim burgu ya da burma baklavam. Bir arkadaşımla beraber heveslenip yaptık. Ben daha önce iki kere daha yapmıştım ama sevgili arkadaşımın ilk tecrübesiydi. Yazık çok yoruldu ama değdi. Bayramda misafirlerine ben yaptım diyebildiği bir baklavası oldu. Tabi benim de...Bayağı büyük bir hamur yoğurdum, o hamurdan tam 72 adet beze çıktı. Arkadaşım bezeyi biraz büyüttü, ben daha da büyüttüm (bu arada kollarımın koptuğunu ve bacaklarımın uyuştuğunu itiraf etmeliyim). Aman siz o kadar yapmayın. Hele ilk deneme olacaksa azıcık bir hamurla, bir tepsi yapsanız yeter :)) Yiyenler çok beğendi diye size tarifini vermek istedim. Şimdiiiiiiiiiii baklava hamuru için gerekli malzemeler:

1 paket tereyağ
2 yumurta
3 kaşık yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 kaşık sirke
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Açmak için nişasta
İçi için ceviz
Şerbeti için:
3 bardak su
3 bardak şeker
1-2 damla limon suyu

Yapılışı:
Bir paket tereyağından bir kaşığını oda sıcaklığına getiriyoruz. Biraz unla tereyağını iyice bütünleştiriyoruz. Daha sonra kalan tereyağı hariç bütün malzemelerle güzel bir hamur yapıp üstüne nemli bir bez örterek biraz (20 dk kadar) dinlendiriyoruz. Hamuru ceviz büyüklüğünde bezelere ayırıp, tekrar üzerine nemli bez örterek bir kere daha dinlendiriyoruz. Şimdi sıra geldi açmaya. Bezeleri nişasta ile açabildiğimiz kadar açıyoruz. Mümkün olduğu kadar ince olacak. Açtıktan sonra üzerine cevizi serpip oklavaya sarıyoruz ve hamurun iki tarafından bastırarak burgu haline getirip oklavadan çıkartıyoruz ve tepsiye alıyoruz. Bütün bezeleri bu şekilde açtıktan ve tepsiye dizdikten sonra, ayırmış olduğumuz tereyağını eritiyoruz (biraz ılınmış olmalı) ve üstüne döküyoruz. Daha önceden ısıttığımız 170 dereceli fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra şerbetlemeden 1 hafta kadar saklayabilirsiniz. Ama şerbetlendikten sonra şekerlenmemesi için mümkün olduğu kadar çabuk tüketilmeli.

Şerbeti için 3 bardak su ve 3 bardak şekeri kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp 20 dk daha kaynatıyoruz ve ocaktan almadan iki-üç dakika önce bir kaç damla limon damlatıyoruz. Şerbeti ocaktan aldıktan 5 dk sonra soğuk baklavanın üzerine döküyoruz. Baklavanız hazır. Ohhh şimdi size afiyet olsun....

2 kişi yorum yapmış:

Unknown on 13 Ekim 2008 20:56 dedi ki...

ARKADAŞLAR BAKLAVADAN BEN YEDİM.. GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ OLMUŞ, AYŞECİĞİM ELLERİNE SAĞLIK, VAKİT BULURSAM İNŞALLAH YAPACAĞIM.. AMA CESARETE İHTİYACIM VAR..

ev sohbeti on 13 Ekim 2008 22:59 dedi ki...

Sevgili Şakire, Türkiye seninle gurur duyuyor, senin haberin yok. Sen nelerin üstesinden geldin, bir baklava nedir ki? Ben saatlerce uğraştım, sen elinin tersiyle yaparsın. Arkadaşlar şaka değil, gerçekten marifetli ve pratik bir hanımefendidir kendileri. Sevgili Şakire ziyaretin için teşekkürler, yine beklerim :)))

Bu Blogda Ara

Blog Listem

 

ev sohbeti...... Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez