16 Ağustos 2008 Cumartesi


Bu soframıza sonradan dahil olan (müstakbel annenin yaptığı) Milföylü bisküvi. Bunun tarifi şöyle:

Milföylü bisküvi:

Malzeme:

4-5 yaprak milföy

1 çay bardağı su

1 limon suyu

Aldığı kadar pudra şekeri

Milföyleri önce merdane yardımı ile açıyoruz (yada inceltiyoruz diyelim),daha sonra üzerine bir fırça yardımı ile su sürüyoruz. İki yandan rulo şeklinde sararak orta yerde buluşturuyoruz ve bir parmak genişliğinde kesiyoruz. Kestiğimiz parçaları yan yatırarak ya elimizle ya da bardak altı ile bastırıyoruz. Fırına verip üzeri kızarana dek pişiriyoruz. Fırından çıkarttığımız milföyleri ılıtıyoruz. Bundan sonraki anlatımı için arkadaşımın bana gönderdiği maili tam aktarırsam daha doğru olur gibi geliyor. Aynen şöyle diyor: "Milföylü bisküvinin üzerindeki kreması sadece pudra şekeri ve limon suyundan yapılıyor. Limon suyu yoksa ya da ekşi olmasını istemiyorsan su kullanabilirsin.
Bir limonun suyu ve aldığı kadar pudra şekeri. Yoğun ve beyaz bir kıvam elde edinceye kadar süreceğin fırçayla malzemeyi bir kasede karıştır.Fırından çıkmış ve soğumuş bisküvilerin üzerine bolca sür. Zaten o kadar yoğun oluyorki kremanın kıvamı, ince sürmek mümkün olmuyor. Üzerindeki şeker kısa bir süre sonra donuyor ve kuruyor. Beyaz, hafif saydam ve yarı parlak bir şeker tabakası kaplamış oluyor bisküviyi.Afiyet olsun!"

Evet tatlı annecik gerçekten afiyet oldu. Ellerine sağlık...

7 kişi yorum yapmış:

Adsız dedi ki...

Milföylü bisküvü'yü her ne kadar ben yapmadiysam da yedim ve cok begendim. Müstakbel annenin ellerine saglik. Cok güzel olömustu. Ayrica bana göre bekledikce (2 gün sonra)üzerine sürülen limon karisimini icine cektikce tadi daha da güzel geldi bana. Aysecigim tarifini bu sayfada bizimle paylastigin icin tesekkür ederim. En kisa zamanda kendim yapip deneyecegim. Nurcan

ev sohbeti on 18 Ağustos 2008 00:07 dedi ki...

Sevgili Nurcan güzel yorumun için çok teşekkürler. Yalnız bir şeyi düzeltmek istiyorum haddim olmadan. Bisküvileri, biz 2 gün bekletip ikram etmişiz gibi oldu :)) Sanırım sen eve gönderdiklerimi beklettin :)) Tekrar tekrar afiyet olsun, bal şeker olsun, yarasın canım arkadaşım :P

abracadabra on 18 Ağustos 2008 09:36 dedi ki...

Merhaba Sevgili Ayse,

Ben müstakbel annenin kardesiyim ve almancada domuz kulakcıkları anlamına gelen bu milföy kurabiyelerine bayılıyorum.Çok leziz görünüyorlar,eminim tadı da öyledir. Bir dahaki ev partinize katılmak dileğiyle...:))

Aslı PERK,Çanakkale

abracadabra on 18 Ağustos 2008 09:40 dedi ki...

Merhaba Sevgili Ayse,

Ben müstakbel annenin kardesiyim ve almancada domuz kulakcıkları anlamına gelen bu milföy kurabiyelerine bayılıyorum.Çok leziz görünüyorlar,eminim tadı da öyledir. Bir dahaki ev partinize katılmak dileğiyle...:))

Aslı PERK,Çanakkale

ev sohbeti on 18 Ağustos 2008 12:59 dedi ki...

Sevgili Aslı, sen geldiğinde başka marifetlerimizi de döktürürüz. Seni buralarda görmek bizim için ancak çok büyük mutluluk olur. Sevgiler...

sibel on 27 Ocak 2010 23:59 dedi ki...

eme deneyeceğim benim yavrular bayılıyor mülfeye.sevgiler...

ev sohbeti on 28 Ocak 2010 00:29 dedi ki...

Sevgili Sibel mutlaka dene,fevkaledenin fevkinde :))) bir şey oluyor. Sevgiler...

Bu Blogda Ara

Blog Listem

 

ev sohbeti...... Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez