15 Ağustos 2008 Cuma


Yukarıda gördüğünüz Kıymalı Rulo Börek. Tarifini Sofra Dergisi 2004-Nisan sayısından aldım. Uzun zamandır yapmıyordum. Misafirler ve biz çok beğendik (övünmüş gibi oldum ama hakikaten güzeldi, ben değil başkasıda yapsaydı yinede güzel olurdu bu tarif). Dergide yayınlandığı gibi aşağıya yazıyorum. Yaparsanız size afiyet olsun...

Kıymalı Rulo Börek
6-8 kişilik

3 adet yufka (iki yufka ile yaptım)
2 adet yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
100 gram margarin (tereyağı kullandım)

İçi için:
250 gr yağsız kıyma
3 adet domates (iki tane kullandım)
3 adet sivri biber (bir tane kullandım)
6 adet taze soğan (hiç kullanmadım çünkü kalmamıştı)
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı kimyon (bir çay kaşığı kullandım)
1 tatlı kaşığı karabiber (karabiber değirmenini azıcık çevirdim, ancak bir çay kaşığı olmuştur)
2 çay kaşığı tuz (göz kararı ektim,bilmiyorum kaç kaşık gelir)

Üzerine:
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri (ben dil peyniri kullandım,evde kaşar kalmamıştı)

Yapılışı:

Margarini eritip ılıtın. Yoğurt ve yumurtayı birlikte çırpıp erimiş margarini ekleyip karıştırın. Fırın tepsinini yağlayın. Yufkalardan birincisini tepsiye yayın. Üzerine hazırladığınız karışımdan sürün. İkinci ve üçüncü yufkaya da aynı işlemi uygulayın. Tepsinin kenarlarından artan yufkaları tepsinin içine alın. İç malzemesi için domates, kuru soğan, taze soğan ve sivri biberleri ufak ufak doğrayın. Kıyma ve baharatları ekleyip iyice karıştırın. İç malzemeyi yufkaların üzerine yayın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20 dakika pişirin. Tepsiyi fırından çıkardıktan sonra üzerini alüminyum folyo ile kapatıp havlu ile sarın. Ilınınca rulo şeklinde sarın, iki parmak genişliğinde dilimleyip üzerine kaşar peyniri serpin. Kaşarlar eriyene kadar tekrar fırınlayın. Sıcak olarak servis yapın.

Not: Ben dilimleme işini en sona bırakıyorum. Dilerseniz sizde öyle yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

0 kişi yorum yapmış:

Bu Blogda Ara

Blog Listem

 

ev sohbeti...... Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez