2 Nisan 2009 Perşembe


ISPANAKLI ZARF BÖREĞİ



Eveettt, görüldüğü gibi bu aralar yine boğazımla başım belada. Yani aklım fikrim yemede içmede. Ne olacak bu halim hiç bilmiyorum. Annem buraya geldiğinde kilo aldım, hala veremedim. Neyse yazın taşınma sırasında veririm diye düşünüyorum aslında umuyorum desem daha doğru olur. Arkadaşlar çok pratik bir börektir bu "ıspanaklı zarf böreği". Yapmak isteyen olursa diye paylaşmak istedim.

Malzemeler: 2 yufka, 1 bardak süt, 1 yumurta, 1/3 bardak sıvı yağ; içi için: 1/2 kg ıspanak, 1 soğan, 1 kaşık sıvıyağ, isteğe göre beyaz peynir; üzeri için: 1 yumurta, çörek otu

Yapılışı: İlk olarak soğanı bir kaşık yağda rengi değişinceye kadar kavurduktan sonra, yıkayıp (bu lafta pek lüzumsuzdur, sanki yıkamadan yiyen varmış gibi neyse) doğradığımız ıspanakları ekleyip birazda onları çeviriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra beyaz peyniri rendeleyip iyice karıştırıyoruz.

Yufkanın bir tanesini tezgaha yayıp, süt-yumurta-yağ karışımını her tarafına sürüyoruz, ikinci yufkayıda serip tekrar sürüyoruz. Daha sonra yufkanın iki ucu bir araya gelecek şekilde katlıyoruz, katladığımız yere tekrar karışımı sürüyoruz. Bu sefer diğer iki ucu bir araya getiriyoruz. En son bir kare oluşuyor ve bu kata karışımı sürmüyoruz. Ispanaklı harcı karenin ortasına yaydıktan sonra zarf gibi katlıyoruz. Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu ya da her ne arzu ederseniz serpip 180 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Şimdiden afiyet olsun...

2 kişi yorum yapmış:

GeCe on 2 Nisan 2009 09:56 dedi ki...

değişik bir görünüm ellerine sağlık bu arada paketini aldım çok sağol akşama resimleyip blogumda koyucam

ev sohbeti on 2 Nisan 2009 10:10 dedi ki...

Ohh çok şükür, bende gönderdiğim arkadaşı arayacaktım bugün. Haber verdiğin için sağol...

Bu Blogda Ara

Blog Listem

 

ev sohbeti...... Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez