31 Mart 2009 Salı


ÇAKMA (YALANCI) EKMEK KADAYIFI



Herşeyin çakması oluyorda ekmek kadayıfının niye olmasın dimi ama... Arkadaşlar biliyorum hiçbir şey orjinalinin yerini tutmaz ama gelin görünki, başka memleketlerde bizim alıştığımız tatları bulmak çok zor. O yüzden bizde birçok şeyin çakmasını yapmak durumunda kalabiliyoruz. Aynı şekil-A' da görüldüğü üzre... Buna Türkiye'de etimek tatlısı da diyorlar amma ve lakin, ben ekmek kadayıfı niyetine yapıp, ekmek kadayıfı niyetine ikram edip, ekmek kadayıfı yerine bir güzel yiyorum. Yerini tutmasa bile şöyle bir dokunduruyor. Denemek isteyen varsa işte tarifi:
Malzemeler
1 paket tuzsuz etimek ya da buradaki adıyla zwieback (yarım paket yeterli)
Muhallebi için:
1 lt süt
3 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 yumurta
1 çorba kaşığı margarin
Şerbet için:
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Yapılışı: Etimekler servis edeceğiniz tepsiye dizilir. 2 bardak şeker tencerede eritildikten sonra 2 bardak su yavaş (ve lütfen dikkatli olun sıçrayıp canınızı yakabilir) yavaş ilave edilip karıştırılır. Hiç pürüz kalmadan (ilk başta kaya gibi sertleşir)kaynadıktan sonra etimeklerin üzerine dökülür. Etimekler o suyun hepsini çekecektir. Muhallebi için gerekli bütün malzeme ( 1 lt sütün 1 bardağı hariç) orta ateşte sürekli karıştırarak pişirilir. Kıvama gelip kaynadıktan sonra, ocaktan alınıp mikserle 2-3 dakika çırpılır ve etimeklerin üzerine yayılır. Ayırdığınız 1 bardak sütü bir paket krem şanti ile çırpıp, soğumuş muhallebinin üzerine dökülür. Tavsiyem bunu ikram etmeden bir gün önce yapmanız, hem daha güzel kesiliyor hemde daha lezzetli oluyor. Eh ne diyelim yaparsanız şimdiden afiyet olsun.....

5 kişi yorum yapmış:

Unknown on 31 Mart 2009 07:22 dedi ki...

çakma makma harika bir tarif,
yapabileceğim bir tatlı,ben yiyemem ama evde yiyecek olan çok,sağol.

GeCe on 31 Mart 2009 08:30 dedi ki...

çok severim ekmek tatlısını ben de deneyeyim merak ettim ellerine sağlık canım

TATESAL on 31 Mart 2009 09:18 dedi ki...

Canım harika görünüyor,ellerine sağlık...

ev sohbeti on 31 Mart 2009 09:32 dedi ki...

Hepinize çok teşekkürler :))))))

Yıldız on 31 Mart 2009 12:39 dedi ki...

Hımmm
çakma makma nefis görünüyor arkadaşım ellerine sağlık :))
Ben çok beğendim size afiyetler olsun.
Sevgiler........

Bu Blogda Ara

Blog Listem

 

ev sohbeti...... Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez